Med en kreativ tekstforfatter får dine tekster charme, selvtillid og lækkert hår.
Fangede jeg din opmærksomhed med min overskrift?
Det håber jeg.
For det er dig, det handler om.
Du er sikkert her, fordi du søger en kreativ tekstforfatter, der kan skrive sprudlende tekster frem for knastørre godnathistorier. Reklametekst, der får dit brand til at tiltrække kunder, som et køleskab tiltrækker magneter. Uortodoks tekstforfatning med et glimt i øjet, sproglige virkemidler, humor eller historiefortælling (eller et mix af det hele) vækker nemlig opsigt som en galopperende gepard i regnbuefarver.
Nu tænker du måske: “Jeg har altså ikke brug for sjove tekster til min hjemmeside”. Bare rolig, jeg tilpasser sproget til din virksomhed, så ordene rammer plet. Dog er jeg ikke som andre tekstforfattere. Det giver vist sig selv. Alt andet er kedeligt. Men det er vel også grunden til, at du aflægger mig et lille besøg her. Fordi du vil skille dig ud.
En kreativ tekstforfatter sætter hurtigt gang i din charmeoffensiv med dødlækre hjemmesidetekster
Har du hørt om speeddating? Dine webtekster fungerer lidt på samme måde. Du har kun meget kort tid til at overbevise Sofie eller Karl om, at du tilbyder det absolut bedste på markedet. Derfor skal dine ord være velvalgte. Der skal være smagt på dem. Hos mig får du ikke opremsende motorplæneklipper-tekster. Ej heller en bounce rate, der vinder OL i højdespring.
Det gælder om at vække begejstring.
Derfor skriver jeg kun uimodståelige ord, der vækker opmærksomhed som drag queens i rhinstensbesatte kostumer og flamingohæle på Hotel d’Angleterre.
Var jeg fx en potentiel huskøber, skulle en ejendomsbeskrivelse gerne få mig til at dagdrømme – ligesom børnefamilien eller de tre generationer ville forestille sig familiefester, 18-årsfødselsdagen eller grillhygge på terrassen en lun sommeraften.
Dit produkt er unikt. Altså må dine salgstekster også være unikke.
Er du ambitiøs på din virksomheds vegne, kan jeg hjælpe dig. Jeg ruller den røde løber ud til dig, og du får VIP-status.
Min fornemste opgave er at få dig til at fremstå som eksperten. At få dine salgstal til at stige, så du kan tjene (flere) penge på det, du laver.
Derfor vil du også opleve, at jeg går grundigt til værks.
Jeg spørger meget.
Jeg udfordrer dig.
Jeg er ærlig.
Ser jeg noget på din hjemmeside, som hæmmer dit salg, siger jeg det til dig.
”Alt, hvad du gør, gør fuldt og helt og ikke stykkevis og delt.”
Det er mit motto. Indrømmet. Jeg har stjålet det fra min kære mormor, men jeg tror ikke, hun har noget imod det.
Uanset om der er tale om én tekst eller flere: Når du hyrer mig som kreativ tekstforfatter til at skrive dine tekster, indleder jeg altid arbejdet med et interview af dig. Er der tale om seo tekster, laver jeg som regel en søgeordsanalyse, hvis du ikke allerede har en. Det er det bedste udgangspunkt.
Herefter skriver jeg en tekst, som ikke er marineret for meget i branchespecifik stil, men derimod udstråler personlighed og elegance.
Sådan kan en snedig kommunikatør hjælpe dig med effektive webtekster, der aktiverer læserens hjerne og hjerte (og lattermuskler, hvis nødvendigt).
Nyhedsbreve, blogs og hjemmesidetekster skal inspirere, engagere, fortælle historier, boble af glæde, udtrykke seriøsitet og glød, få folk til at trække på smilebåndet, sprede en særlig stemning, gøre os klogere, overraske, stimulere sanserne og meget mere.
Det afhænger af din personlighed, din tone of voice og din virksomheds DNA. Sammen kigger vi på din målgruppe og dit formål, så jeg kan skrive den bedst mulige tekst.
Trænger din hjemmeside til friske tekster, eller har du brug for at få optimeret dine nuværende tekster?
Jeg har erfaring i at pryde store som små hjemmesider med de helt rette ord. Med originalitet. Med charme. Vel at mærke på både dansk og tysk.
Med mig kan du være sikker på at få en ægte tekstforfatter med kommunikationsfaglig baggrund og flere års erfaring end de fleste. 16 år for at være præcis.
Jeg begyndte som skribent i 00’erne. Så en smule ved jeg.
Hvornår påbegyndte du dit nuværende arbejde?
Jeg er ikke en “content creator”. For det er efter min mening ikke en person med faglig tyngde og speciale, men derimod en person, som skal kunne det hele. En enhjørning, som er ekspert i ord, grafik, video, billeder, sociale medier, SEO, automation, hjemmesider og 70.000 digitale content-værktøjer (mindst).
Jeg er ekspert i kreativ kommunikation. I sprog. I ord. Jeg boltrer mig i krydsfeltet mellem kommunikation og markedsføring. Og så er jeg rådgiver og yder faglig sparring.
Det sikrer kvalitet.
Det gør det andet næppe.
Hvis du nu tænker: ”Jo, hende kunne jeg godt tænke mig at arbejde sammen med”, eller måske ”jeg vil gerne vide lidt mere”, så snup røret eller send en lille hilsen til mig.
Jeg glæder mig til at høre om dit projekt!
Copyright© Text Danica 2024